Archives

Post Widget 1

Heath Tips

  • In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a
  • Fringilla vel, aliquet nec, vulputateDonec pede justo,  eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.Nullam dictum felis eu pede mollis pretium.

Post Widget 2

“Σύμβουλος Ακεραιότητας” στην Περιφέρεια Κρήτης. Πως θα βοηθήσει τους δημόσιους λειτουργούς

“Σύμβουλος Ακεραιότητας” στην Περιφέρεια Κρήτης. Πως θα βοηθήσει τους δημόσιους λειτουργούς

    

 

Η Περιφέρεια Κρήτης με σκοπό την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, τα τελευταία χρόνια εφαρμόζει τις αρχές και τις διαδικασίες του σύγχρονου δημόσιου μάνατζμεντ (Διοίκηση μέσω στόχων, κοινό πλαίσιο αξιολόγησης, εσωτερικός έλεγχος κ.α.). Στο πλαίσιο αυτό και κατά την πρόβλεψη του νόμου 4795/2021, η Περιφέρεια Κρήτης είναι η πρώτη στη χώρα η οποία αποκτά Σύμβουλο Ακεραιότητας. Η πρώτη λειτουργός που αναλαμβάνει καθήκοντα στη νέα αυτή θέση ορίσθηκε η κα. Μαρία Πετσαλάκη

Ο θεσμός αυτός έρχεται να προστατεύσει τους υπαλλήλους της Δημόσιας Διοίκησης από διάφορες καταχρηστικές συμπεριφορές. Η λειτουργία του έχει περισσότερο προληπτικό παρά κατασταλτικό ή τιμωρητικό χαρακτήρα.

Ειδικότερα, η δράση και οι αρμοδιότητες του Συμβούλου Ακεραιότητας εκτείνονται σε τρεις άξονες:

  1. Υποστηρικτικός άξονας, για εξατομικευμένη συμβουλευτική συνδρομή σε ζητήματα δεοντολογίας και ακεραιότητας που αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι κατά την ενάσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων (όπως προβλέπονται από την ανωτέρω εκτεθείσα -και κάθε άλλη σχετική- νομοθεσία), για προστασία από εκφοβισμούς υπαλλήλων – μαρτύρων που καταγγέλλουν περιπτώσεις απάτης και διαφθοράς σε συγκεκριμένους τομείς της  διοικητικής δράσης, και χειρισμού – διερεύνησης αυτών υπό όρους εμπιστευτικότητας  (whistle-blowing – Οδηγία (ΕΕ) 2019/1937 του ΕΚ και του Συμβουλίου της 23-10-2019).
  2. Ενημερωτικός άξονας, για ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα δεοντολογίας και ακεραιότητας και ανάπτυξη πολιτικών και εργαλείων ενίσχυσης της ακεραιότητας και της διαφάνειας (π.χ. Κώδικες Δεοντολογίας, Κανονισμοί Διαχείρισης Φαινομένων Σύγκρουσης Συμφερόντων, Πολιτική Δώρων, Πρωτόκολλα Αντιμετώπισης Περιστατικών Απάτης και Διαφθοράς, Κινδύνων  διαφθοράς και απάτης κ.λπ.).
  3. Συμβουλευτικός Άξονας, για υποστήριξη της Διοίκησης των Φορέων, των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου και των αρμόδιων για το ανθρώπινο δυναμικό  Μονάδων, με τη διατύπωση προτάσεων για την εφαρμογή πολιτικών, εργαλείων και προτύπων ενίσχυσης της ακεραιότητας και διαφάνειας, διαχείρισης κινδύνων  διαφθοράς και απάτης, άσκησης ή αντιμετώπισης δραστηριοτήτων επιρροής (Lobbying-ν.4829/2021/ΦΕΚΑ 166/10-9-2021) και επίλυσης ζητημάτων Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ν. 4624/ΦΕΚ Α 137/29.08.2019 -GDPR).
Facebooktwitterlinkedininstagramflickrfoursquaremail

 

Creta Voice

Δείτε Επίσης

Μπορεί να σας ενδιαφέρει x