Archives

Post Widget 1

Heath Tips

  • In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a
  • Fringilla vel, aliquet nec, vulputateDonec pede justo,  eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.Nullam dictum felis eu pede mollis pretium.

Post Widget 2

Στον… αστερισµό των δράσεων το Δημοτικό Σχολείο Βρυσών

Στον… αστερισµό των δράσεων το Δημοτικό Σχολείο Βρυσών

    

Για το Δημοτικό Σχολείο Βρυσών  φέτος ήταν μια ιδιαίτερα δημιουργική χρονιά καθώς εκτός της υλοποίησης όλων όσων προβλέπονται από τα Αναλυτικά και Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών, εφάρμοσε μια σειρά από καινοτόμα προγράμματα, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητικού δυναμικού του έως και στην Τελετή Λήξης.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη διεύθυνση του σχολείου -σε αγαστή συνεργασία με την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τον Δήμο Αποκορώνου, την Εκκλησία, τον Σύλλογο Γονέων, την τοπική κοινωνία και τους υπόλοιπους φορείς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα- σχεδίασαν και υλοποίησαν μια σειρά από δράσεις που δίνουν προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Στο ξεκίνημα της νέας προσπάθειας, χρονολογείται στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου, επιλέχθηκε το πρόγραμμα Διατροφή και Υγεία. Επρόκειτο για ένα εξαμηνιαίο πρόγραμμα  (Ιανουάριος – Ιούνιος), με τη συμμετοχή όλων των τάξεων του σχολείου. Μάλιστα η σχολική μονάδα συνεργάστηκε με την 7η  Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης και το Κέντρο Υγείας Βάμου, εντάσσοντας στο ευρύτερο πλαίσιο τα αντίστοιχα προγράμματα του φορέα «Διατροφική Αγωγή» και «Πρόληψη & Αγωγή Στοματικής Υγείας». Να σημειωθεί πως στο σχολείο επισκέφθηκαν για ενημερώσεις- παρουσιάσεις- προληπτικές εξετάσεις, η παιδίατρος του Κ.Υ. Βάμου, Πηνελόπη Μαυρεδάκη και η οδοντίατρος, Αικατερίνη Μυλωνάκη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ e-twinning ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΑ

Ιδιαίτερη ωστόσο σημασία είχαν και τα τέσσερα ετήσια προγράμματα που υλοποιήθηκαν στη σχολική μονάδα, έχοντας μάλιστα ευρωπαϊκό πρόσημο.

  1. Beauty around us”: Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος e-twinning “Beauty around us”, για Δ’ και ΣΤ1’-ΣΤ2’ τάξεων. Συμμετείχαν επίσης μαθητές/τριες των δημοτικών σχολείων της Πορτογαλίας, Ρουμανίας και Τουρκίας. Κατά τη διάρκειά του, οι μαθητές/τριες, μέσω τηλεδιασκέψεων, αντάλλασσαν απόψεις, εμπειρίες κι εργασίες.
  2. “Adopt a Beach” (Υιοθετήστε μια παραλία), της WWF. Ετήσιο, συμμετείχαν οι Γ, Δ, Ε, Στ1-2. Το σχολείο υιοθέτησε τον Σεπτέμβριο του 2023,  τετρακόσια τετραγωνικά μέτρα παραλίας ανατολικά της Γεωργιούπολης (τοποθεσία «Περαστικός»), την οποία επισκέπτονται πολλοί μαθητές/τριες με τις οικογένειές τους τα καλοκαίρια και πλέον την φροντίζει οργανωμένα δύο φορές τον χρόνο. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων σχετικά με την παράκτια ρύπανση.
  3. “Cultural Exchanges”: Ετήσιο, Δ- Ε- ΣΤ1&2. Σχετικά με το πρόγραμμα “Cultural Exchanges”, υποβλήθηκε προς έγκριση περίληψη για το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Σχολείο, οικογένεια και κοινότητα” της Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
  4. “Adopt a Ship“ (Υιοθετήστε ένα πλοίο),: Ετήσιο, εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, (Ε τάξη). Οι μαθητές επικοινωνούσαν με το πλήρωμα και αποκτούσαν «από πρώτο χέρι», γνώση της ζωής στη θάλασσα. Είχαν επίσης την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» με το πλήρωμα παρακολουθώντας το ταξίδι του σε έναν παγκόσμιο χάρτη και συμμετέχοντας σε διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες, ενισχύοντας έτσι τις δεξιότητές τους στη χρήση της αγγλικής γλώσσας αλλά και τις αξίες της ομαδικότητας και της ενσυναίσθησης. Το πλοίο που υιοθέτησε το σχολείο ονομάζεται «Seaven Hope» και μεταφέρει πετρέλαιο.

Η υπεύθυνη για τα συγκεκριμένα προγράμματα  εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας  Γεωργία Κούβαρη, αναφερόμενη στη σημασία τους, επισήμανε πως  «σε όλες τις τάξεις ενσωματώθηκαν προγράμματα, βιωματικές δραστηριότητες και εργασίες που άπτονταν των ενδιαφερόντων των μαθητών, που στόχο είχαν να αυξήσουν το ενδιαφέρον, την αυτενέργεια, την αυτοεικόνα τους και τη σταδιακή υιοθέτηση καλών πρακτικών συνυφασμένες με την καλλιέργεια και ανάπτυξη  οικολογικής συνείδησης».

Το πρόγραμμα «REMEDIES»

Επίσης το σχολείο με τις Γ και Δ τάξεις συμμετείχε στο πρόγραμμα REMEDIES.  Πρόκειται για  μια πολύ μεγάλη Μεσογειακή καμπάνια με όνομα # 20 Tonnes Challenge # !!! Στόχος της καμπάνιας ήταν και είναι να συγκεντρωθούν περισσότερα από 20.000 κιλά πλαστικών απορριμμάτων από παραλίες προκειμένου να βάλουν όλοι ένα επιπλέον λιθαράκι για πιο καθαρές ακτές και κατά συνέπεια ωκεανούς (ουσιαστικά το πρόγραμμα προσβλέπει στη δημιουργία ενός διεθνούς κινήματος για την προστασία του υγρού στοιχείου και των παραλιών από τους ρύπους).

Στα πλαίσιο αυτό τα παιδιά επισκέφθηκαν την παραλία «Pilot», στη Γεωργιούπολη, για έρευνα, συλλογή και ανάλυση ποιοτικών στοιχείων. Με το πέρας του προγράμματος (συγκεντρώθηκαν περίπου δεκαπέντε κιλά απορρίμματα διαφόρων ειδών),  ο ιδιοκτήτης του ομώνυμου ξενοδοχείου Δημήτριος Παπαδάκης, δεξιώθηκε την αποστολή (το σχολείο ευχαριστεί τις κκ Ειρήνη Βασαρμίδου, Νεφέλη Φλεμετάκη, τον κ. Γεώργιο Παπαδόπουλο, το προσωπικό και τον ιδιοκτήτη του “Pilot”, για την άψογη φιλοξενία τους και τις υπηρεσίες που πρόσφεραν στους μικρούς μαθητές/τριες).

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών και ….απομνημονεύματα! 

Ο κύκλος του ετήσιου προγραμματισμού για το σχολείο -εκτός των εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδηλώσεων, αθλητικών δραστηριοτήτων, εσωτερικών προγραμμάτων τάξεων μικρής διάρκειας, συμμετοχών σε εκθέσεις ζωγραφικής, έκδοσης τριμηνιαίας εφημερίδας κλπ –  συνεχίστηκε με δύο ακόμη σημαντικές δράσεις.

Η πρώτη αφορούσε το σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από την ομάδα του «Χαμόγελου του Παιδιού», για τους μαθητές/τριες, ενώ η δεύτερη τη Μάχη της Κρήτης. Μάλιστα για το συγκεκριμένο λόγω κλήθηκε στη σχολική μονάδα ο αιωνόβιος γέροντας Νικόλαος Μπραουδάκης (ενενήντα πέντε χρόνων), ο οποίος μέσα από τον προφορικό λόγο και τα μάτια «της ψυχής του», καθήλωσε τους πάντες, μεταφέροντας μοναδικές ιστορίες από τα δύσκολα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (όπως  βίωσε τότε ως μαθητής δημοτικού την προσπάθεια που έκαναν  ο ίδιος και οι Βρυσιανοί συγχωριανοί του, να κρατηθούν στη ζωή υπό την κατοχή του ναζισμού).

Ζωγραφιές για το περιβάλλον του Αποκόρωνα

Τέλος και σε ότι αφορά στην ολοκλήρωση των δράσεων, τα παιδιά του σχολείου «ζωγράφισαν τις σκέψεις τους», στην έκθεση ζωγραφικής που διοργάνωσε ο δήμος Αποκορώνου  με θέμα: «Πώς θέλω να είναι το περιβάλλον στο οποίο ζω και ποιο μήνυμα στέλνω για τους πυλώνες που σχεδιάζονται να τοποθετηθούν στην περιοχή μου”. Η συγκεκριμένη δράση αφορά το σχεδιαζόμενο έργο κατά μήκος του Δήμου Αποκορώνου, το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση εκατοντάδων πυλώνων τεράστιων διαστάσεων και εναέριου καλωδίου υπερυψηλής τάσης, αποτέλεσμα του οποίου θα είναι: η αλλοίωση του φυσικού τοπίου, οι αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον, στην υγεία και στις δραστηριότητες των κατοίκων.

Ο Δήμαρχος Αποκορώνου
Τέλος ο δήµαρχος Αποκορώνου Χαράλαµπος Κουκιανάκης µε αφορµή τόσο της συµµετοχής των µαθητών/τριων στην περιβαλλοντική έκθεση ζωγραφικής που διοργάνωσε ο δήµος, όσο και της γενικότερης θέσης της δηµοτικής αρχής στα θέµατα της Εκπαίδευσης, δήλωσε – µεταξύ άλλων – πως « δεν ενδιαφερόµαστε µόνο για την υλικοτεχνική υποδοµή των σχολείων αλλά παρακολουθούµε και το παιδαγωγικό έργο που είναι πολύ σπουδαίο. Είµαστε υπερήφανοι που στα σχολεία του Αποκόρωνα συντελείται τόσο σηµαντικό έργο.
Σηµειώνεται ότι σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες στην αυλή του σχολείου, ενώ τοποθετούνται κλιµατιστικά και βελτιώνεται η περίφραξη του περιβάλλοντα χώρου και καλωπίζουν εσωτερικά µέρη τα οποία χρειάζονται επιδιορθώσεις (πόρτες, παράθυρα κλπ)

Facebooktwitterlinkedininstagramflickrfoursquaremail

 

Creta Voice

Δείτε Επίσης

Μπορεί να σας ενδιαφέρει x