Archives

Post Widget 1

Heath Tips

  • In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a
  • Fringilla vel, aliquet nec, vulputateDonec pede justo,  eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.Nullam dictum felis eu pede mollis pretium.

Post Widget 2

Πανελλαδικές 2024: Οι απαντήσεις σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τα ΓΕΛ

Πανελλαδικές 2024: Οι απαντήσεις σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τα ΓΕΛ

    

Δείτε αναλυτικά τα θέματα και τις απαντήσεις:

Με την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ξεκίνησαν σήμερα Παρασκευή 31 Μαΐου 2024, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων.

Τα ταξίδια, ως τρόπος ψυχικής εκτόνωσης και αναζωογόνησης ήταν το σημερινό θέμα των Πανελλαδικών.

Τα κείμενα πάνω στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν ένα απόσπασμα από το βιβλίο « Ταξιδεύοντας», του Νίκου Καζαντζάκη, στο οποίο είχε διατηρηθεί η γλωσσική ιδιοτυπία του κειμένου, το ποίημα «Το ταξίδι» του Κωστή Παλαμά και ένα κείμενο της Ηλέκτρας Χατζηδημητρίου, από το διαδίκτυο (12-08-2016), ελαφρώς διασκευασμένο για τις ανάγκες της εξέτασης.

Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου τους σχετικά με τους τρόπους που επιλέγουν, για να αναζητήσουν την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ neoellhnikh_glossa_gen_2024_18

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

  • Θέμα Α

Στο κείμενο επισημαίνεται η σημασία του ταξιδιού στη ζωή του ανθρώπου. Τα ταξίδια προσφέρουν στον άνθρωπο εμπειρίες καλλιεργώντας τον πνευματικά και ψυχικά καθώς αποτελούν τρόπο ψυχικής και σωματικής ευεξίας. Με τα ταξίδια ο άνθρωπος αντισταθμίζει την ψυχοφθόρα και καταπιεστική καθημερινότητα, αντλώντας ηρεμία και ευχαρίστηση. Κατακτά την αυτογνωσία κερδίζοντας εμπειρίες και αναμνήσεις, εκτονώνεται και εξελίσσεται. Τέλος, ο ταξιδιώτης έρχεται σε επαφή με άλλους πολιτισμούς ,μορφώνεται, ανοίγει το πνεύμα του και αποκτά διαφορετικό τρόπο σκέψης.

  • Θέμα Β1 

1β, 2β, 3α, 4α, 5γ

  • Θέμα Β2 

Α. α. Η πρόθεση της συντάκτριας στη δεύτερη παράγραφο του κειμένου είναι να πείσει τους αναγνώστες  για την αξία των ταξιδιών στη ζωή των ανθρώπων προκειμένου να τα εντάξουν στον χρόνο τους. Η πρόθεσή της αυτή εξυπηρετείται οργανώνοντας την σκέψη της με την μέθοδο της αιτιολόγησης παραθέτοντάς τα επιχειρήματά της  (Κι αυτό, γιατί τα ταξίδια… και τελικά να ευτυχήσει).
Β. έτσι ώστε : αποτέλεσμα
αν και: αντίθεση – εναντίωση
ή: διάζευξη
καθώς και: προσθήκη
συμπερασματικά: συμπέρασμα

  • Θέμα Β3 

Ο βιωματικός χαρακτήρας του κειμένου αναδεικνύεται από τα εξής χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Α) α’  ενικό πρόσωπο (πηγαίνω, συλλογίζουμαι) , το οποίο προσδίδει προσωπικό και υποκειμενικό τόνο στην αφήγηση.  Β) αφήγηση προσωπικών εμπειριών και περιγραφή εικόνων που αντίκρυσε (Φτάσαμε στις Θήβες), φωτίζοντας έτσι τις προσωπικές σκέψεις και τα συναισθήματα του. Γ) α’ πληθυντικό πρόσωπο που αποτυπώνει το συλλογικό βίωμα του αφηγητή με τους υπόλοιπους συνταξιδιώτες του (Μπαίνουμε, κοντά μας).

  • Θέμα Γ

Το ποιητικό υποκείμενο επιθυμεί να ταξιδέψει προκειμένου να φύγει από το συναισθηματικό αδιέξοδο που βιώνει. Ειδικότερα, μιλώντας σε  α’ ενικό πρόσωπο (να νιώθω) και με εξομολογητική διάθεση αποκαλύπτει τον συναισθηματικό του κόσμο.  Η παρομοίωση (σα θηλιά το λαιμό) αποτυπώνει την αίσθηση της ασφυξίας, καθώς ο καημός τον πνίγει σαν θηλιά. Επιθυμεί ένα ατελείωτο ταξίδι χωρίς καμία κοινωνική επαφή ώστε να μην αισθάνεται και να μη σκέφτεται τίποτα που μπορεί να τον πληγώσει ή να τον προδώσει (ψυχή να μη βρίσκω.. και βουβό). Με τη χρήση των απαισιόδοξων  εικόνων και του ασύνδετου σχήματος (πλατιά ερημιά, κλεισμένα τα σπίτια, τα τζάκια σβησμένα…) αποκαλύπτει τη συναισθηματική του φόρτιση και  αισθητοποιεί την επιθυμία του για  λύτρωση από τη ματαίωση των ονείρων του. Ελπίζει να βρεθεί σε ένα μέρος  μακριά από το άτομο που τον πλήγωσε στο οποίο απευθύνεται σε β’ πρόσωπο και σε χρόνο μέλλοντα (δεν θα ‘χω …από σε να χαθώ) εκφράζοντας την ανάγκη  του να απομακρυνθεί από την πηγή της απογοήτευσής του.

Η συναισθηματική κατάσταση του ποιητικού υποκειμένου επιβάλλει τη φυγή από την πραγματικότητα που βιώνει. Η λύση που σκέφτεται είναι ένα ταξίδι μακριά από όλους και από όλα. Αν ήμουν στη θέση του ενδεχομένως να επέλεγα να ταξιδέψω με σκοπό να ξεχαστώ και να περάσω χρόνο με τον εαυτό μου. Ωστόσο,  ξέρω ότι η λύση στα προβλήματα δεν βρίσκεται στην φυγή, για αυτό, αφού έπαιρνα χρόνο, θα αντιμετώπιζα την κατάσταση κατάματα.
Στην προσωπική άποψη κάθε μαθητής μπορεί να διατυπώσει τη δική του στάση με επαρκή τεκμηρίωση.
Επιπλέον κειμενικοί δείκτες:

  • Μεταφορές: μου σφίγγει ο καημός
  • Επανάληψη: να τραβώ, να τραβώ
  • Σημεία στίξης: να χαθώ!

 

Όσον αφορά στα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ), την Τρίτη 4 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και τη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας). Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Θα μεσολαβήσει ένα κενό εξετάσεων, λόγω της διεξαγωγής των Ευρωπαϊκών Εκλογών στις 9 Ιουνίου και έτσι, οι εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου, με τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Facebooktwitterlinkedininstagramflickrfoursquaremail

 

Creta Voice

Δείτε Επίσης

Μπορεί να σας ενδιαφέρει x