- «Από το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο και το Λος Άντζελες, το έκαναν να μοιάζει βγαλμένο από όνειρο»
Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου, θα έρθει το τέλος μίας εποχής. Θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τεύχος της Vogue με διευθυντή σύνταξης τον Έντουαρντ Ένινφουλ και, προς τιμήν του, 40 εμβληματικές γυναίκες φωτογραφήθηκαν για ένα εξίσου εμβληματικό εξώφυλλο.
«Μετά από εξίμισι χρόνια και 153 cover stars – ανάμεσά τους και οι 40 θρυλικές γυναίκες που φωτογραφήθηκαν μαζί στη Νέα Υόρκη για το τεύχος Μαρτίου 2024 – ιδού το 76ο και τελευταίο του Έντουαρντ Ένινφουλ», αναφέρει στο IG το επίσημο προφίλ της βρετανικής Vogue.
Όλες τους, έχουν φωτογραφηθεί στο παρελθόν (ξεχωριστά, φυσικά) για το εξώφυλλο της Vogue, αλλά τώρα έχουμε μία ιστορική λήψη. Σαράντα από τις πιο δημοφιλείς και, ας είμαστε ειλικρινείς, πολυάσχολες γυναίκες βρήκαν τρόπο να συγκεντρωθούν την ίδια μέρα στο Μανχάταν, για μία μόνο φωτογραφία.
«Από το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο και το Λος Άντζελες, το υλοποίησαν σαν από όνειρο», συνεχίζει η ανάρτηση.
Φυσικά, ο ίδιος ο Έντουαρντ Ένινφουλ έγραψε για τη θητεία του στη θέση του διευθυντή σύνταξης και, όπως εξήγησε, ήταν λες και πέρασε μία ζωή σε λιγότερο από 7 χρόνια.
«Έφτασα στο περιοδικό έναν χρόνο μετά το Brexit, μερικούς μήνες πριν το παγκόσμιο κίνημα MeToo περάσει τα σύνορα του Χόλγουντ, πριν το ξέσπασμα του Covid, πριν δολοφονηθεί ο Τζορτζ Φλόιντ, ενώ η κλιματική αλλαγή εντεινόταν και η οικονομική κρίση άρχισε να επηρεάζει τη χώρα. Η μόδα δεν έχει ανοσία στις ταραχές της ζωής και, μερικές φορές, η ζωή μας ήταν να φέρουμε λίγη ομορφιά και αντιπερισπασμό στον πόνο. Άλλες φρές, ελπίζω πως δεν φοβηθήκαμε να αγγίξουμε ζητήματα που αντιμετώπιζε η κοινωνία μας», ανέφερε στο άρθρο του.
«Είχαμε πολλές πρωτιές. Το 2020 εμφανίστηκε η πρώτη 80χρονη στο εξώφυλλο της Vogue (η Τζούντι Ντεντς, που το ξανάκανε το 2023 από την εκπληκτική Μίριαμ Μαργκολίες). Το 2019, η Λαβέρν Κοξ έγινε το πρώτο (και με χαρά θα πω όχι το τελευταίο) τρανς άτομο στο εξώφυλλο ενός τεύχους, μαζί με14 ακόμη εξαιρετικές γυναίκες, για το τεύχος Forces of Change. Η Σινέντ Μπερκ ήταν επίσης εκεί, και τέσσερα χρόνια μετά θα γινόταν consultan editor και θα πρωταγωνιστούσε σε ένα ακόμη εξώφυλλο, όπου μας βοήθησε να φτιάξουμε portfolio με 19 ταλαντούχα ΑμεΑ για το Reframing Fashion. Η δύναμη της μόδας να ενθουσιάζει ήταν πάντα οδηγός μας, και ήταν ευλογία που φωτογραφίσαμε τα πρόσωπα της δεκαετίας σε μερικά από τα σημαντικότερα editorials: Την Μπιγιόνσε καβάλα σε επιβήτορα (2022), τη Ριάνα με το παιδί της (2023), τη Ριάνα με durag (2020), τη Ριάνα με τα πιο λεπτά φρύδια που φωτογραφήθηκαν ποτέ από τα Noughties κι έπειτα (2018), για να μην αναφερθώ στην Αντέλ (2021), τον Τιμοτέ (Σαλαμέ) (2022), την Μπίλι (Άιλις) (2021), τη Μαλάλα, και τόσους άλλους. Ήταν ατέλειωτες τέλειες μέρες στο σετ. Με τόσο γέλιο. Τόση πλάκα.»
Ο Έντουαρντ Ένινφουλ φεύγει από τη σύνταξη της Vogue κι ανεβαίνει στην ιεραρχία του Conde Nast, ως global creative.
«Όπως πάντα, το βλέμμα μου είναι στραμμένο στο μέλλον», κλείνει το άρθρο του. «Αγάπησα την εποχή που πέρασα εδώ και είμαι περήφανος που έγινε σημαντική δουλειά. Αλλά παραμένω ενθουσιασμένος για αυτά που έρχονται».