Στη γνώριμη κερδοσκοπική διάθεση του καλοκαιριού… έχει αρχίσει να μπαίνει τις τελευταίες εβδομάδες η εγχώρια αγορά των υγρών καυσίμων διατηρώντας υψηλές τις τιμές, παρά την υποχώρηση του πετρελαίου Brent.
Και πριν καλά- καλά σφίξουν οι ζέστες και αυξηθούν οι οδικές μετακινήσεις και άρα η ζήτηση, η αμόλυβδη σε νησιά “φλερτάρει” με τα απλησίαστα επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο. Πρωταθλητής αναδεικνύεται το ακριτικό νησί του Καστελλόριζου, όπου όποιος χρειαστεί να γεμίσει το ρεζερβουάρ του οχήματός του θα πρέπει να την πληρώσει με 1,998 ευρώ το λίτρο. Η Σαντορίνη ακολουθεί με 1,989 ευρώ το λίτρο, η Μύκονος με 1,959 ευρώ, η Νάξος με 1,95 ευρώ ενώ κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην Κάλυμνο, όπου η αμόλυβδη είναι στα 1,88 ευρώ, στην Κω φτάνει ακόμη και τα 1,879 ευρώ, στη Ρόδο πωλείται μέχρι και 1,859 ευρώ το λίτρο κ.ο.κ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή λιανικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης στις 31 Μαΐου ήταν στα 1,642 ευρώ το λίτρο και από την αρχή του χρόνου έχει αυξηθεί κατά 16,5 λεπτά το λίτρο, καθώς στις 4 Ιανουαρίου είχε διαμορφωθεί στα 1,477 ευρώ το λίτρο.
Τότε, αρχές του χρόνου η τιμή του μπρεντ ήταν στα 57,15 δολ. το βαρέλι, ενώ σήμερα έπειτα από ένα πολύμηνο σερί ανόδου έχει σχεδόν επιστρέψει σε αυτά τα επίπεδα. Για την ακρίβεια στις 31 Μαΐου είχε καταγραφεί αξία στα 61,10 δολ. το βαρέλι. Από τις 26 Απριλίου έως και τις 31 Μαΐου η τιμή του μπρεντ έκανε βουτιά 17%.
Τότε, αρχές του χρόνου η τιμή του μπρεντ ήταν στα 57,15 δολ. το βαρέλι, ενώ σήμερα έπειτα από ένα πολύμηνο σερί ανόδου έχει σχεδόν επιστρέψει σε αυτά τα επίπεδα. Για την ακρίβεια στις 31 Μαΐου είχε καταγραφεί αξία στα 61,10 δολ. το βαρέλι. Από τις 26 Απριλίου έως και τις 31 Μαΐου η τιμή του μπρεντ έκανε βουτιά 17%.
Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι οι τιμές της βενζίνης επηρεάζονται από τις αντίστοιχες χρηματιστηριακές της περιοχής της Μεσογείου καθώς και την ισοτιμία ευρώ- δολαρίου. Επίσης, η ελληνική αγορά έχει σειρά στρεβλώσεων με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι… δύσκαμπτες. Άξιο παρατήρησης είναι και το ότι παρά το μέτρο που τέθηκε σε ισχύ για την επιδότηση του κόστους μεταφορικών εμπορευμάτων στα νησιά η βενζίνη είναι πανάκριβη. Την ίδια στιγμή ένας από τους λόγους που κρατούν τις τιμές υψηλά είναι και η φορολογική επιβάρυνση. Το σύνολο των φόρων αντιστοιχεί στο περίπου 63% της αξίας που πληρώνει ο οδηγός για να φουλάρει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του.