«Τέρμα πια τα παραμύθια, τα εγκαίνια σε μουσαμάδες και η εικονική πραγματικότητα με το μετρό Θεσσαλονίκης» τονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων» και προσθέτει: «Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θέλουν και μετρό και αρχαία. Επιλέξαμε αυτή τη λύση γιατί είναι η μόνη που συνδυάζει αρμονικά και μετρό και αρχαία. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές. Όμως οι πλέον έγκυροι αρχαιολόγοι συμφωνούν με την προσέγγιση που επιλέγουμε».
Απαντώντας στις κατηγορίες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης από τη Θεσσαλονίκη, ο κ Καραμανλής υπογραμμίζει: «Ο κ.Τσίπρας “έγραψε ιστορία” όταν έκανε εικονικά “εγκαίνια” στους μουσαμάδες. Με αυτόν τον τρόπο έχει συνδέσει μέχρι σήμερα το όνομά του με το μετρό Θεσσαλονίκης. Ας μην το συνδέσει και με νέες αχρείαστες αντιδράσεις με στόχο να εμποδιστεί η ολοκλήρωση του έργου, γιατί οι Θεσσαλονικείς δεν αντέχουν άλλο. Όχι άλλες πολιτικάντικες στείρες αντιδράσεις, όχι άλλο διχασμό της πόλης, όχι άλλα εγκαίνια σε μουσαμάδες, όχι άλλη εικονική πραγματικότητα, όχι άλλα εκατομμύρια».
Στην συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Καραμανλής ξεκαθαρίζει ότι οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης θα προχωρήσουν κανονικά ενώ αναφέρεται σε όλα τα μεγάλα έργα που προετοιμάζει στη χώρα αλλά και τα σχέδια του για τις αστικές συγκοινωνίες και τον σιδηρόδρομο.
«Κεντρική θέση έχει το μετρό της Αθήνας. Η γραμμή 4 και η ολοκλήρωση τής επέκτασης προς Πειραιά. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να ξεκινήσει η γραμμή 4 που σχεδιάζεται τόσα χρόνια», σημειώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας πως «δυστυχώς, η προηγουμένη κυβέρνηση άφησε ένα διαγωνισμό στη μέση και με πολλά προβλήματα».
«Υπάρχουν όμως και πολλά έργα που έχουμε ανακοινώσει προεκλογικά και τώρα προετοιμαζόμαστε για την υλοποίησή τους, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με έμφαση στην επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού (ΔΠΛΥ) προς Ηλιούπολη, η σύνδεση Ελευσίνα- Θήβα (Υλίκη), η ολοκλήρωση και λειτουργία του τραμ στον Πειραιά, το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας», προσθέτει.
Για την Πατρών-Πύργου ανακοινώνει ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα μεταβεί στις Βρυξέλλες για να συζητήσει το θέμα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενώ για τον ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης) αναφέρει ότι βρήκε στο υπουργείο μόνο «ένα σκίτσο και μια ιδέα. Και κάποιες εταιρείες που δήλωσαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν την ιδέα με το σκίτσο».
Συγκεκριμένα σε ερώτηση για τον ΒΟΑΚ ο υπουργός απάντησε τα εξής:
Πάμε στον ΒΟΑΚ τώρα. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου ένα από τα πρώτα θέματα που ζήτησα να πληροφορηθώ ήταν η πορεία εξέλιξης αυτού του περιβόητου διαγωνισμού. Και ξέρετε τι βρήκα; Ένα σκίτσο και μια ιδέα. Και κάποιες εταιρείες που δήλωσαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν την ιδέα με το σκίτσο. Καμία μελέτη δημοπράτησης, καμία μελέτη οδοποιίας, καμία αδειοδότηση. Εμείς εξετάζουμε συνολικά την οριστική λύση για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ. Όχι τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς, με τρεις διαφορετικές μεθόδους, για τον ίδιο οδικό άξονα, όπως ήθελε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα. Και για να ξέρει ο κόσμος, με την προσέγγιση ΣΥΡΙΖΑ θα είχαμε ένα έργο που να στηρίζεται ουσιαστικά σε επιδότηση Δημοσίου μέσω σκιωδών διοδίων (στο τμήμα Χανιά Ηράκλειο) ή αμοιβών διαθεσιμότητας (για το τμήμα Ηράκλειο- Νεάπολη). Το ύψος τους αγγίζει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος και για διάρκεια 30 ετών. Σήμερα, εξετάζουμε διάφορες εναλλακτικές ώστε να περιορισθεί η επιβάρυνση του Δημοσίου κατά τη φάση λειτουργίας του έργου.