Ενέργειες για την καταπολέμηση των παραπλανητικών πωλήσεων, κρυφών χρεώσεων και άλλων πρακτικών στην αγορά online ξενοδοχειακών κρατήσεων, αναλαμβάνει η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε πέρυσι σε μεγάλες πλατφόρμες όπως οι Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers και trivago, εξαιτίας παραπόνων από καταναλωτές.
Έξι ιστοσελίδες, από τις μεγαλύτερες της εν λόγω αγοράς, έχουν ήδη δεσμευθεί ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν τέτοιες πρακτικές, δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής, Andrew Tyrie.
Διαβεβαίωσε δε, ότι η Αρχή θα κάνει ο,τιδήποτε μπορεί για να διασφαλίσει ότι και οι υπόλοιπες πλατφόρμες, εναρμονίζονται με τα ίδια πρότυπα λειτουργίας.
Η συμφωνία που υπέγραψαν οι πλατφόρμες Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers και trivago, τονίζει ότι οι ιστοσελίδες τους στο εξής θα ακολουθούν τους παρακάτω κανονισμούς:
1. Θα παρουσιάζουν όλες τις χρεώσεις δωματίου σε τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένων φόρων και χρεώσεων κράτησης.
2. Θα δηλώνουν ξεκάθαρα εάν τα αποτελέσματα των αναζητήσεων για ξενοδοχεία βασίζονται στο ποσοστό προμήθειας που καταβάλλονται από αυτά στις ιστοσελίδες.
3. Θα σταματήσουν να εφαρμόζουν τεχνικές πίεσης πωλήσεων στους καταναλωτές οι οποίοι καλούνται να σπεύσουν για κράτηση πριν το κάνει κάποιος άλλος. Για παράδειγμα, ορισμένες ιστοσελίδες εμφάνιζαν ότι και άλλοι πελάτες αναζητούσαν το ίδιο ξενοδοχείο, όμως, στην πραγματικότητα, απλώς κοιτούσαν την καταχώρηση του ξενοδοχείου για διαφορετικές ημερομηνίες.
4. Θα σταματήσουν να συγκρίνουν τις προσφορές ξενδοχείων με παραπλανητικούς τρόπους, όπως η σύγκριση των ημερών με χαμηλές τιμές με τα Σαββατοκύριακα με υψηλές τιμές.
Η CMA διαπίστωσε οτι δεν εφαρμόζονταν όλες αυτές οι παραπλανητικές τακτικές και από τις 6 πλατφόρμες κρατήσεων, όμως με την υπογραφή της συμφωνίας από μέρους τους δεσμεύονται να κινηθούν στη σωστή κατεύθυνση για τους καταναλωτές.