Στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού CMT 2020 της Στουτγκάρδης, που διήρκεσε από τις 11 έως τις 19 Ιανουαρίου 2020, συμμετείχε για τρίτη συνεχή χρονιά, με δικό της περίπτερο, η Περιφέρεια Κρήτης.
Την ομάδα εκπροσώπησης αποτέλεσαν ο κ. Νίκος Καλογερής, Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, ο κ. Κυριάκος Κώτσογλου, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο κ. Νίκος Ραπτάκης, εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης, ένας υπάλληλος της Π.Ε. Χανίων, δύο διπλωματούχοι ξεναγοί κι ένας οδηγός Περιβαλλοντικού & Περιηγητικού Τουρισμού ως εκπρόσωπος του Δήμου Πλατανιά.
Η CMT είναι η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στην Ευρώπη. Η φετινή διοργάνωση πέτυχε αριθμούς ρεκόρ συμμετοχής με 300.000 επισκέπτες και 2.161 εκθέτες, έναντι 265.000 και 2.100 αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς.
Χαρακτηριστικό επίσης της δυναμικής της είναι το γεγονός ότι από σύνολο των επισκεπτών της:
• Το 9% έρχονται από το γειτονικό Ομόσπονδο Κρατίδιο της Βαυαρίας.
• Το 25% έρχονται από περιοχές απόστασης άνω των 100 χιλιομέτρων.
Η έκθεση καλύπτει διάφορες θεματικές περιοχές όπως ταξίδια αναψυχής, τροχόσπιτα, camping, κρουαζιέρες, θαλάσσια sports, golf, ποδήλατα, περιηγήσεις στη φύση, υγεία – ευεξία κ.λπ.
Το περίπτερο της Κρήτης επισκέφτηκε αρκετά μεγάλος αριθμός επισκεπτών ζητώντας πληροφορίες για όλο το φάσμα των τουριστικών προϊόντων που μπορεί να προσφέρει το νησί. Οι επισκέπτες της έκθεσης αυτής, η οποία, σημειωτέον, διεξάγεται αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, ενδιαφέρονται να διαμορφώσουν άποψη για τις προσεχείς διακοπές τους, για τις οποίες συγκεντρώνουν αρκετές πληροφορίες, ενώ διαπιστώθηκε ότι πολλοί ενδιαφερόμενοι ήταν «επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες».
Η συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης απέσπασε θετικά σχόλια από τους άλλους Έλληνες εκθέτες, οι οποίοι θεωρούν ότι η παρουσία ενός κρατικού φορέα ενισχύει την αποτελεσματικότητα της δικής τους συμμετοχής.
Ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Κώτσογλου, αναφερόμενος στην έκθεση δήλωσε τα εξής: «Η CMT απέδειξε, για μια ακόμα φορά, πόσο σημαντική είναι η γερμανική αγορά για τον τουρισμό της Κρήτης και, κατ’ επέκταση, της Ελλάδας. Με επισκέπτες που ξεπέρασαν τις 300.000, η δυναμική της ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Βασικά στοιχεία της παρουσίας μας, το ενδιαφέρον των επισκεπτών για το περίπτερο της Κρήτης, το brand name “Κρήτη” και η διάχυσή του, η αγάπη των ανθρώπων η οποία μας δίνει αισιοδοξία για άνοδο, μια ακόμα χρονιά».