Με όλα τα σχήματα να φαίνεται να τα καταφέρνουν ολοκληρώνεται η προεπιλογή της Α`φάσης του διπλού διαγωνισμού για τον Αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ με τη Β’ φάση να προκηρύσσεται τον Μάρτιο.
Αυτό ειπώθηκε σε άτυπη ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών στους δημοσιογράφους πριν λίγες μέρες και σύμφωνα με τον ίδιο, η μεγάλη διάρκεια της πρώτης φάσης οφείλεται στην προσπάθεια του Υπουργείου να δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον τόσο για το έργο όσο και για τους συμμετέχοντες τόσο στο διαγωνισμό όσο και στην υλοποίηση του έργου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ.Σπίρτζης, ένα από τα σημαντικότερα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος είναι να δοθεί η τεχνική λύση από το Υπουργείο και όχι από τα συμμετάσχοντα σχήματα. Αυτό σημαίνει ότι η οριστική μελέτη του έργου θα ολοκληρωθεί τώρα θα γίνει στοιχείο του έργου και όχι στοιχείο του διαγωνισμού όπως γινόταν μέχρι τώρα στους διαγωνισμούς παραχώρησης και στη Β`φάση δεν θα χρειαστεί να καταθέσουν προτάσεις οι διαγωνιζόμενοι, κερδίζοντας χρόνο και στην ίδια τη διαγωνιστική διαδικασία.
Σημειώνεται ότι ο κ. Σπίρτζης θα βρεθεί στην Κρήτη μέσα στις επόμενες μέρες για το αεροδρομιο Καστέλλι και όλες τις άλλε εξελίξεις.
Σε προηγούμενα παρόμοια έργα (όπως η Ολυμπία ή η Ιόνια για παράδειγμα) το Υπουργείο ετοίμαζε προμελέτες και έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση αλλά τελικά ο παραχωρησιούχος αναλάμβανε την οριστικοποίηση μελετών με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλες αλλαγές (συνήθως λόγω προχειρότητας των προμελετών) με αποτέλεσμα να χάνεται χρόνος και να προστίθεται κόστος (συνήθως εις βάρος του Δημοσίου). Αυτή η αλλαγή σύμφωνα με τον Υπουργό θα λειτουργήσει καταλυτικά στην κατασκευαστική περίοδο και θα εξαλείψει τα παραπάνω φαινόμενα.
Ο διπλός διαγωνισμός περιλαμβάνει α)το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους περίπου 200χλμ, με τη διαδικασία της παραχώρησης μιας και είναι το κεντρικό κερδοφόρο τμήμα του ΒΟΑΚ, εκτιμώμενου κόστους 1,1δισ.ευρώ και β)το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 20χλμ. ως ΣΔΙΤ, εκτιμώμενου κόστους 250εκατ.ευρώ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 18 Οκτωβρίου και οι ενδιαφερόμενοι είναι οι: για τον διαγωνισμό παραχώρησης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA.
Αντίστοιχα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. SHIKUN&BINUI.
Νεάπολη- Αγιος Νικόλαος
Ακόμα ένα ενδιαφέρον νέο που βγήκε από την ενημέρωση ήταν πως προετοιμάζεται ο δημόσιος διαγωνισμός για το τρίτο και τελικό τμήμα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με εκτιμώμενο κόστος γύρω στα 65εκατ.ευρώ. Αυτή την εποχή επικαιροποιούνται οι μελέτες του έργου το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Η δημοπράτηση του εκτιμάται ότι θα γίνει μέχρι το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τον κ.Σπίρτζη ο ΒΟΑΚ θα είναι έργο που θα χρηματοδοτηθεί τόσο από το τρέχων ΕΣΠΑ (2014-2020) όσο και από το επόμενο (2021-2027) δηλαδή θα είναι έργο-γέφυρα.
Προς το παρόν, το Υπουργείο τρέχει μελέτες για να δημοπρατήσει έργα αύξησης της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου δρόμου-καρμανιόλα και τα οποία υπολογίζονται σε 25εκατ.ευρώ. Σε αυτό το σημείο ο κ.Σπίρτζης σημείωσε ότι παρότι τα χρήματα ήταν διαθέσιμα, δεν υπήρχαν ώριμες μελέτες από τον ΟΑΚ, οπότε αποφασίστηκε να περάσουν στη δικαιοδοσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ για να τρέξουν οι διαδικασίες γρηγορότερα και να δημοπρατηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις μέσα στο 2019.
Πηγή: ypodomes.com