Πρεμιέρα έκανε χθες Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018 ο θεσμός του «εφοριακού της γειτονιάς». Οι «εφοριακοί της γειτονιάς» θα λύνουν τα προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Taxis, αλλά και θα συνδράμουν όσους φορολογούμενους χρειάζονται βοήθεια σε φορολογικά θέματα που αντιμετωπίζουν.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ για τον «εφοριακό της γειτονιάς»:
1) Θα συσταθούν κινητά συνεργεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων, τα οποία σε συνεννόηση με τους δήμους θα ενημερώνουν τους φορολογούμενους.
2) Εξετάζεται, σε δεύτερη φάση, να εγκατασταθούν ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε συγκεκριμένους χώρους, ενδεχομένως σε δημαρχεία, όπου μέσω skype οι φορολογούμενοι θα συνδέονται με την εφορία τους ή τα κεντρικά της ΑΑΔΕ, όπου θα μπορούν να ζητούν βοήθεια για θέματα που άπτονται της φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων.
3) Θα δημιουργηθούν τέσσερις ηλεκτρονικοί οδηγοί με τα εξής θέματα:
α) Ζητήματα που αφορούν μισθωτούς υπαλλήλους.
β) Αγορά και πώληση ακινήτων. γ) Πρώτη φορά φορολογούμενος.
δ) Πώς μπορώ να πληρώσω του φόρους.Θα δημιουργηθούν τέσσερις ηλεκτρονικοί οδηγοί με τα εξής θέματα:
α) Ζητήματα που αφορούν μισθωτούς υπαλλήλους.
β) Αγορά και πώληση ακινήτων.
γ) Πρώτη φορά φορολογούμενος.
δ) Πώς μπορώ να πληρώσω του φόρους.Οι φορολογούμενοι θα υποβάλλουν τα ερωτήματα τους ηλεκτρονικά και θα λαμβάνουν εντός της ημέρας απάντηση από την αρμόδια διεύθυνση που θα συσταθεί στην ΑΑΔΕ για τον σκοπό αυτό.
4) Αν και πρόκειται για μακρινό σενάριο, η φορολογική διοίκηση εξετάζει να προσφέρει υπηρεσίες σε όσους πολίτες έχουν αναπηρία που δεν τους επιτρέπει να υποβάλλουν τη δήλωσή τους μόνοι τους, ή σε ηλικιωμένους χωρίς πόρους. Δηλαδή, θα εξεταστεί η δυνατότητα της κατ’ οίκον επίσκεψης στους ανωτέρω φορολογουμένους προκειμένου να υποβληθεί η δήλωση φορολογίας εισοδήματος.