Η «κούρσα» στις διεθνείς τιμές πετρελαίου που επιταχύνθηκε με την απόφαση Τραμπ για απόσυρση από τη συμφωνία με το Ιράν και συνεχίζεται με την αναταραχή στη Βενεζουέλα έφθασε για τα καλά στην αντλία και βάζει φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών.
Οι εταιρείες καυσίμων κάνουν ήδη λόγο για επικείμενη μείωση της κατανάλωσης ανεξάρτητα από το αν βρισκόμαστε λίγο πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές.
Την ίδια στιγμή εντείνονται οι φόβοι για πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στην οικονομία εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις των αναλυτών για συνέχιση της ανοδικής πορείας των τιμών.
Πάνω από 2 ευρώ
Ως άμεση απόρροια του εκρηκτικού διεθνούς περιβάλλοντος η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης φτάνει πλέον στα 1,63 ευρώ το λίτρο.
Σε κάποια μάλιστα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων η ακριβότερη βενζίνη αυτή των 100 οκτανίων πωλείται πάνω από 2 ευρώ.
Παρ’ όλα αυτά εκφράζονται ήδη φόβοι ότι το υψηλό κόστος καυσίμων θα αρχίσει να έχει επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν αλλά και συνολικά στον ελληνικό παραγωγικό τομέα ο οποίος είναι δυσανάλογα εξαρτημένος από το πετρέλαιο.
Σε δεύτερη φάση και εφόσον οδηγηθούμε σε επιβράδυνση της οικονομίας η Ελλάδα θα πληγεί δευτερογενώς από την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης που συνεπάγεται μείωση των εξαγωγών μας καθώς και την ανακοπής της αύξησης του τουριστικού ρεύματος.
Φορτηγά και ΚΤΕΛ
Αδυναμία να απορροφήσουν τις μεγάλες αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου κίνησης δηλώνουν οι επαγγελματίες του κλάδου μεταφορών, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και να προχωρήσουν σε αυξήσεις σε περίπτωση που συνεχιστεί το τρελό «ράλι» ανόδου στην τιμή των καυσίμων. Τόσο οι αυτοκινητιστές φορτηγών όσο και οι ιδιοκτήτες αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κάνουν λόγο για ένα ιδιαίτερα βαρύ φορτίο το οποίο αδυνατούν να σηκώσουν.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών σημειώνουν ότι εάν η αύξηση της τιμής του πετρελαίου συνεχιστεί το πρόσθετο κόστος θα μετακυλιστεί στις μεταφορές κάτι το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει με την σειρά του σε ντόμινο ανατιμήσεων.